Jdi na obsah Jdi na menu

Projekt o vodě 19. 4. 2012

2. 5. 2012

Projekt o vodě začal tak, že děti byly rozděleny do skupin. Každou skupinu tvořily dvě děti. Ty se potom střídaly na stanovištích.

U Martina a pana ředitele se dělal pokus. Ten pokus vypadal tak, že Martin dal do skleničky s vodou kytku, která byla třeba bílá. A do té sklenice se přidala jakákoliv barva. Květina změnila časem barvu. U Filipa jsme pracovali s mikroskopem. Měli jsme za úkol pozorovat vodu - jestli je z jezírka, z potoka nebo z umyvadla. Děti zkoumaly živé tvory ve vodě a porovnávaly rozdíl mezi čistou a špinavou vodou. Další stanoviště bylo u Michala s Martinem. Tam měly děti za úkol. Koloběh vody

U Vojty a Honzíka děti sledovaly, jak voda prosakuje z drnů trávy přes písek a kameny. U Martina a Mileny děti hledaly ve slovnících, jak se řekne v cizích jazycích voda, moře a oceán. Naučily se skládat z papíru kelímek na vodu. U Ondry a Zdeňky se hlasovalo o nejlepší návrh školní studny.

 

Ve stejný den se konal výlet na vyčištění studánky a lesa v Údolíčku u Staňkova. Děti s učiteli vytvořili pro studánku nové zastřešení ze dřeva. Pak celou studánku vyčistili od nánosů bahna a větví. Nakonec vyčistili cestičku pro potůček ze studánky. Na zpáteční cestě jsme pak všichni hledali v lese odpadky. Nasbírali jsme jich dva pytle. Ke studánce dodatečně nalepíme cedulku, že se o ni naše škola stará.

 

Vojta Peteřík, 6. třída